Artystka mieszka i pracuje w Londynie i Nowogrodzie. Jest autorką projektów publicznych, obiektów, filmów i instalacji, w tym tej najbardziej znanej pt. “Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich”, (palma z Ronda z Gaulle’a) i “Dotleniacza” – prac określanych jako rzeźby społeczne w przestrzeni miejskiej Warszawy.
Dla Jeleniej Góry artystka zaprojektowała bilbord umieszczony w pobliżu zbiegu ulic Jana Pawła III i Grunwaldzkiej, nieopodal Tesco. Wybor miejsca jest nieprzypadkowy, medium również. Bilbordy pełnią zwykle funkcję perswazyjną, zachęcają do kupna, kuszą, obiecują szczęście, które przypadnie nam w udziale, gdy tylko dokonamy zakupu. Inaczej bilbord Rajkowskiej; w tonie pozornie beznamiętnym, z użyciem suchych danych liczbowych informuje nas o postępującym globalnym ociepleniu, którego my sami jako niepanowani, kompulsywni konsumenci jesteśmy sprawcami. Fragmenty raportu naukowców, z ktorego wynika, że niekorzystne zmiany klimatyczne postępują stale i w coraz większym tempie, zestawione są z wymownym obrazem martwego człowieka-dinozaura i apokaliptycznym hasłem – cytatem zaczerpniętym z Księgi Ezechiela:
WSZYSTKIE RĘCE OPADNĄ I WSZYSTKIE KOLANA SIĘ UGNĄ.
Patronat medialny: Jelonka.
Zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Jelenia Góra